Osoby działające w biznesie w większości dzielą się na dwie kategorie. Tych, którzy uważają, że networking to coś absolutnie niezbędnego w procesie sprzedaży i zwiększania skali biznesu, w którym działają oraz na tych, którzy są przekonani, że to strata czasu. Ci, którzy jednak odnoszą sukcesy uważają, że to część strategii.

Konferencje biznesowe, warsztaty, koktajle, biznes mixery czy targi to doskonała okazja do tego, by nawiązywać nowe relacje biznesowe. Część z uczestników eventów z serii Connected Life Business Events uważa nawet, że networking jest ważniejszy od obecności na prelekcjach. I głównie po to tam przychodzą. Jednak, aby skutecznie czerpać korzyści z udziału w wydarzeniach, należy zastosować się do kilku zasad:

1. Przygotuj swoją własną strategię networkingową

Obecność na konferencji czy wydarzeniu targowym należy z góry zaplanować. Ustalić cele. Po co tam idziemy, z kim chcemy się spotkać, z kim porozmawiać, czego od tych osób oczekujemy, a przede wszystkim – co możemy im zaoferować od siebie. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest przekonanie, że idziemy tylko brać, a nie dawać. To tak, jak ze sprzedażą. Aby była skuteczna, warto zastanowić się, jakie potrzeby ma klient, z którym zamierzamy się spotkać.

2. Przygotuj listę wydarzeń, w których chcesz uczestniczyć

Zrób sobie listę wydarzeń, które mogą być Ci przydatne w pracy zawodowej. Jeśli nie możesz ich zaplanować wszystkich z góry na rok, określ tematykę, która Cię interesuje, a następnie wybieraj te, które będą się pojawiać i będą spójne z tym, co zapisałeś. Na przykład jeśli działasz w branży smart home i chciałbyś mieć możliwość nawiązania relacji z deweloperami czy przedstawicielami firm zarządzających nieruchomościami, powinieneś wybrać się na wydarzenie Connected Home Business Summit, z kolei jeśli interesujesz się rynkiem Internet of Things i możliwościami, jakie mogą dać relacje z przedstawicielami firm z różnych wertykali tego rynku – z pewnością powinieneś być obecny podczas Connected Life Expo.

3. Wybieraj także wydarzenie bezpośrednio nie związane z obszarem Twojej działalności

Pamiętaj o tym, by nie zamykać się tylko na wydarzenia, a tym samym ludzi tylko i wyłącznie z Twojej branży. W przypadku utraty pracy, bądź zmiany prowadzonego biznesu, zostajesz bez kontaktów otwierających zupełnie inne obszary. Ponadto w dobie Internet of Things, obserwujemy zjawisko przenikania branż. Oznacza to, że jeśli działasz w branży telematycznej, to tym bardziej powinieneś uczestniczyć w spotkaniach, jak wspomniane powyżej Connected Home Business Summit, gdyż motoryzacja, a dokładniej connected cars coraz silniej zaczynają być powiązane z automatyką domową. Dzięki relacjom z ludźmi z innego werykalu IoT, zarówno Twoja osoba, jak i firma, mogą zyskać przewagi konkurencyjne.

4. Kolekcjonuj informacje

Zwykło się mówić, że informacja w dzisiejszych czasach może być ważniejsza od pieniędzy. Zatem poznawanie nowych ludzi traktuj nie tylko jako uprzejmość, ale taże jako źródło wiedzy rynkowej, która w najmniej oczekiwanej chwili może być przydatna.

5. Pięlęgnuj relacje

Jeżeli poznałeś nowe osoby z tej samej lub innej branży, nawet jeśli dzisiaj nie macie wspólnych tematów/biznesów, podtrzymuj relacje. Podsyłaj im raz na jakiś czas chociażby linki do ciekawych artykułów z własnym krótkim komentarzem lub pytaniem. Informuj także o wydarzeniach, na które się wybierasz z zapytaniem, czy oni też tam będą. Nie rób tego w mediach społecznościowych, lecz lepiej zadzwoń lub wyślij e-mail. Nie idź na skróty. Dzięki temu będziesz zapamiętany, a z czasem kojarzony jako ekspert czy wartościowa osoba.

6. Nie szufladkuj ludzi

Błąd, który popełnia wiele osób kierując się pierwszym wrażeniem. Pamiętaj, że każdy może mieć zły dzień, być chory czy popełnić błąd. Niezależnie od tego, jakie odniosłeś wrażenie, nie szufladkuj ludzi. Ten, kto dzisiaj jest konsultantem na infolinni, jutro może nią zarządzać.

7. Zejdź na ziemię

I na koniec pamiętaj. Bez względu na to, na jakiej pozycji obecnie się znajdujesz – uczestnicz w wydarzeniach branżowych. Nawet jeśli zarządzasz spółką technologiczną, która dzisiaj odnosi sukcesy, dzięki obecności na odpowiednio dobranych konferencjach czy targach, możesz zwiększyć rozmiar biznesu albo znaleźć pomysł czy możliwości na coś zupełnie innego. To tak na wypadek, gdyby miał dopaść Cię kryzys. Pamiętaj, że większość ludzi wielbi Cię, jak jesteś na szczycie, a jak spadasz, tylko nieliczni podadzą Ci dłoń. Warto takich szukać przez całe życie.

8. Wstąp do Connected Life Club

Jeżeli interesujesz się rynkiem Internet of Things, możemy zadbać o Twoje kontakty biznesowe. W ramach Connected Life Club organizujemy wiele eventów dedykowanych różnym wertykalom IoT. Począwszy od telemedycyny, poprzez smart home i smart city, aż na przemyśle 4.0 czy connected cars kończąc. Co więcej, organizujemy także wiele kameralnych warsztatów czy prezentacji, na które zaproszenie otrzymują ściśle wyselekcjonowane osoby. I wreszcie – będąc członkiem Connected Life Club zawsze możesz zwrócić się do nas z prośbą o pomoc w umożliwieniu z kimś spotkania. Jeśli jest w naszej sieci kontaktów – na pewno to zrobimy.

Czy to działa?

Wiemy, że tak. Mamy niezbite dowody na to, że wiele początków ciekawych współprac zrodziło się właśnie podczas eventów orgaznizowanych przez Connected Life Magazine. Dlatego tak starannie dobieramy tematykę konferencji, by poprzez często niszową tematykę, łączyć różne osoby i podmioty ze sobą tak, byśmy za jakiś czas mogli zobaczyć tego efekty w postaci produktów czy usług. To naprawdę się udaje. Mamy sukcesy w tym obszarze w różnych branżach: począwszy od telematyki, poprzez Usage-Based Insurance aż na Connected Retail kończąc.

W skrócie: warto być „connected”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here