Niczym odkrywczym jest stwierdzenie, że ochrona transakcji online to główny czynnik, który wpływa na zaufanie użytkowników do tej formy obsługi finansowej. Jest tak istotny, że większość klientów nie zaufałoby dostawcy, który ucierpiał z powodu naruszenia bezpieczeństwa danych.

Reklama

Praktyki banków w zakresie bezpieczeństwa online i danych stanowią dla klientów główny czynnik wpływający na wybór organizacji, której chcą powierzyć swoje dane osobowe oraz obsługę transakcji. Przeprowadzone przez Kaspersky Lab badanie ujawniło, że ponad połowa (63 proc.) respondentów z Europy nie skorzystałaby z usług dostawcy, który został zhakowany.

Mimo pozornej ostrożności klientów w kwestii bezpieczeństwa informacji i pieniędzy podczas dokonywania transakcji online, wielu z nich uważa, że to przedsiębiorcy zapewniający usługi są odpowiedzialni za zwiększenie ochrony poprzez zastosowanie mocniejszych i bardziej niezawodnych mechanizmów. 56 proc. klientów z Europy przyznało, że wybrałoby firmę dostarczającą usługi finansowe lub dokonywało zakupów w sklepie internetowym jedynie na podstawie dodatkowych mechanizmów ochrony oferowanych w celu zabezpieczenia pieniędzy i poufnych danych.

W badaniu stwierdzono również, że 60 proc. Europejczyków jest zaniepokojonych praktykami w zakresie bezpieczeństwa informacji stosowanymi przez firmy, którym powierzają swoje informacje osobowe i finansowe, co stanowi wzrost o 6 proc. w stosunku do poprzedniego roku. To potwierdza, jak bardzo ważne jest, aby banki i sklepy pokazały, że robią wszystko co leży w ich mocy, aby złagodzić te obawy i uczynić bezpieczeństwo transakcji w internecie i danych swoim największym priorytetem.

„Klienci coraz częściej korzystają z bankowości mobilnej i płatności online, oczekując, że dostawcy takich usług podejmą odpowiednie działania w celu zabezpieczenia przed oszustwami i włamaniami. Nasze badanie ujawniło, że 43 proc. klientów z Europy korzystałoby częściej z opcji płatności online, gdyby serwisy zapewniały niezawodną ochronę transakcji finansowych, co pokazuje, że dostawcy muszą podjąć większe starania w celu zabezpieczenia danych podawanych podczas transakcji, aby zapewnić sobie dochodowość i dobrą reputację w dłuższym okresie” – stwierdza Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.

W sytuacji rosnących wymagań osób korzystających z nowoczesnej bankowości wyspecjalizowane rozwiązania mogą pomóc bankom utrzymać większą liczbę klientów poprzez zabezpieczenie nie tylko transakcji online i mobilnych, ale również integralności swojej marki. Istotne jest też zwiększenie świadomości wśród klientów, że instytucja finansowa, z której usług korzystają robi wszystko, by obracane przez nią pieniądze były bezpieczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here