O telematyce w ubezpieczeniach mówi się w Polsce co najmniej od kilku lat. Sami zorganizowaliśmy kilka konferencji o tej tematyce i bierzemy czynny udział w kształtowaniu tego rynku. Jednak dopiero teraz zaczyna on wreszcie ruszać.

Reklama

Ubezpieczenia komunikacyjne oparte o styl jazdy kierowców w końcu zaczynają się pojawiać w Polsce. Są już pierwsze oferty na rynku (YU! i Link4), a lada moment ich liczba się zwiększy. Z konsultacji i rozmów przeprowadzonych przez redakcję Connected Life Magazine wynika, że z pewnością byłoby ich więcej, gdyby nie bariera (mentalna, technologiczna i biznesowa) stojąca przed wdrożeniem tego typu rozwiązań na większą skalę.

Wiedzą o tym zarówno przedstawiciele zakładów ubezpieczeniowych, jak i firm technologicznych, w tym telematycznych, którzy od kilku lat próbują wydreptać sobie ścieżki do towarzystw ubezpieczeniowych. Przez ten okres jedni kompletnie zrezygnowali, uznając to za grę niewartą świeczki, a inni wprost przeciwnie – zaczynają potwierdzać regułę, że determinacja i cierpliwość popłaca.

Do tej drugiej grupy z pewnością należy iTuran Europe, którego przedstawiciele całkiem niedawno pochwalili się na LinkedIn, że już za chwilę przy współpracy z jednym z ubezpieczycieli zaproponują 12 procent zniżki na AC po wdrożeniu iTuran. A to dopiero początek. Kolejnym etapem będzie analiza stylu jazdy i polisy uzależnione od rzeczywistego przebiegu czy właśnie wspomnianego stylu jazdy.

Drugą firmą, która ma szanse zmienić rynek Usage-Based Insurance w Polsce jest warszawska Bacca. Tej spółce prace nad aplikacją dedykowaną dla ubezpieczycieli, opartą o styl jazdy kierowców, zajęły nieco ponad rok. Obecnie, jak sami twierdzą, w ciągu dwóch tygodni są w stanie dostarczyć każdemu towarzystwu ubezpieczeniowemu brandowaną aplikację, zawierającą scoring oraz wszelkie niezbędne elementy pod usługę UBI. Bacca liczy, że sprzedaż w modelu white label może być kluczem do sukcesu na polskim rynku. Dlaczego? Bo odchodzą duże koszty wdrożenia. W tym modelu płaci się jedynie z góry określoną opłatę za poszczególnych użytkowników polis. Wie coś o tym poznański NaviExpert (obecnie Telematics Technologies), który w takim modelu sprzedaje swoją nawigację operatorom telekomunikacyjnym.

Oczywiście wspomniane powyżej firmy to nie jedyni gracze na krajowym rynku UBI. Wraz z jego rozwojem, ciekawych projektów będzie przybywać, a my z pewnością będziemy je prezentować. To co nas jednak cieszy szczególnie, to fakt, że możemy informować o sukcesach firm, będących członkami Telematics Club.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here