Ponad 200 gości, panel dyskusyjny oraz prelekcje poświęcone rozwiązaniom dla biznesu i reklamy. Tak wyglądała pierwsza w Polsce konferencja poświęcona geomarketingowi – „Geomarketing Now”, której hasłem przewodnim było pytanie „Jak zmonetyzować dane geoprzestrzenne o klientach?”

W wydarzeniu zorganizowanym 3 grudnia 2014 r. w Warszawie przez redakcję magazynu Connected Life wzięli udział przedstawiciele kilkudziesięciu największych na naszym rynku korporacji oraz firm dostarczających technologie i rozwiązania stosowane w analizach danych geoprzestrzennych na rzecz geomarketingu. Konferencja podzielona została na dwa bloki: „Rozwiązania dla biznesu” i „Reklama geotargetowana”, przy czym częścią wspólną były panel dyskusyjny poświęcony zarabianiu na informacji geoprzestrzennej oraz prelekcja Dieter’a Wallmann’a – Senior Poduct Manager’a w HERE – na temat mapowych aplikacji desktopowych i mobilnych firmy i ich zastosowań w geomarkteingu.

Wśród poruszanych tematów znalazły się zagadnienia związane z wykorzystaniem geomarketingu w promocjach sprzedażowych, analizami potencjału sprzedażowego w poszczególnych branżach przedstawionych na mapach czy coraz wyraźniej rysującemu się trenowi Connected Shopping. W ramach panelu dyskusyjnego zaproszeni prelegenci dyskutowali o potencjale reklamy geotargetowanej, a także możliwościach pozyskiwania i wymiany danych geoprzestrzennych. Padły przy tym postulaty, by firmy, które na co dzień agregują informacje o zachowaniach użytkowników i ich położeniu, udostępniały informacje firmom  dokonującym analiz.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja radcy prawnego Google Polska i członka zarządu Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji – Michała Kaczorowskiego. Skupił się ona na ramach prawnych regulujących przetwarzanie danych geolokalizacyjnych – obecnie i w przyszłości – oraz wymogach prawnych związanych ze stosowaniem geomarketingu.

„Geomarketing Now okazało się pierwszą, a zarazem największą konferencją w Polsce poświęconą branży. Szczególnie cieszy fakt, że udało nam się na niej zgromadzić ponad 200 osób oraz znakomite grono ekspertów, którzy żywiołowo dyskutowali o trendach oraz przyszłości branży. Już dzisiaj wiemy, że Geomarketing Now nie był jednorazowym wydarzeniem, lecz będzie cyklicznym eventem, na stałe wpisanym w kalendarz sektora. Następna konferencja w przyszłym roku, ale wcześniej mogę już zaprosić na Connected Breakfasts, czyli śniadania z geomarketingiem” – mówi Paweł Kacperek, redaktor naczelny Connected Life Magazine.

Konferencja Geomarketing Now jest częścią projektu Connected Life Magazine – pierwszego w Polsce magazynu, który poświęcony jest m.in. takim zagadnieniom jak Smart City, Smart Home, mHealth czy Connected Shopping, którego elementem jest geomarketing.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here