Konferencja Navteq NaviVision

0

Dwa tygodnie temu w warszawskiej Fabryce Trzciny miała miejsce konferencja zorganizowana przez dostawcę map – firmę NAVTEQ. Celem imprezy było stworzenie najważniejszym uczestnikom rynku nawigacji okazji do spotkania i poznania potencjału oferowanych przez firmę NAVTEQ map cyfrowych i funkcji lokalizacyjnych. To globalne wydarzenie dąży do zbliżenia producentów i dystrybutorów rozwiązań GPS występujących pod wspólną marką NAVTEQ ON BOARD.

Reklama

Firma NAVTEQ udostępniła klientom uczestniczącym w imprezie powierzchnię wystawową do prezentacji ich najnowszych produktów i przedstawienia ich dziennikarzom oraz detalistom. Do firmy NAVTEQ przyłączyły się takie przedsiębiorstwa jak Alk, Appello, Bosch/Blaupunkt GmbH, Garmin, Harman/Becker Automotive Systems, Jentro Technologies GmbH, Medion AG, Navigon AG, Nokia Poland, Route 66, Samsung Telecommunication Europe oraz ThinkNavi GmbH, które również zaprezentowały telefony i palmtopy wyposażone w systemy do nawigacji oraz przenośne urządzenia PND.

Podczas konferencji, historię firmy, jej strategię oraz produkty przedstawił Oliver Marc Schätze, Marketing Manager na Europę Środkową. Początki NAVTEQ sięgają 1985 roku, kiedy to firma inwestowała w tworzenie baz danych dla map nawigacyjnych na długo przed powstaniem systemów, które mogły by z nich korzystać, bowiem pierwsze komercyjne aplikacje nawigacyjne powstały w Europie w roku 1994, zaś w USA w roku 1996.

Obecnie firma NAVTEQ ma siedzibę w Chicago, w 187 biurach terenowych w 39 krajach świata zatrudnia ponad 3600 pracowników. Siedziby regionalne znajdują się w Veldhoven w Holandii, oraz w Gateway East w Singapurze, w Fargo w Północnej Dakocie mieści się duży zakład produkcyjny, zaś centra pomocy technicznej w Seulu, Mexico City i Yokohamie.

Mapy NAVTEQ obejmują 73 kraje i terytoria na sześciu kontynentach. Baza danych map NAVTEQ, koncentrująca się obecnie głównie na Ameryce Północnej i Europie, jest sukcesywnie rozbudowywana z uwzględnieniem licznych rynków całego świata. Zawarte w bazie NAVTEQ dane dotyczące Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Afryki, Azji czy Australii, są przygotowywane według tej samej specyfikacji i technologii, odznaczając się tą samą jakością i poziomem wsparcia.

Mapy cyfrowe tkwią w sercu wszystkich wbudowanych i przenośnych zestawów nawigacji, systemów do zarządzania flotą i rozwiązań korporacyjnych, a także internetowych aplikacji do planowania podróży. Firma NAVTEQ szacuje, że z cyfrowych map NAVTEQ korzysta codziennie ponad 100 milionów użytkowników. Imprezy NaviVision organizowane są właśnie po to, aby przekazać klientom najnowsze informacje o działaniach i najważniejszych osiągnięciach firmy dotyczących zasięgu map i nowych produktów, które wprowadzają innowacyjne funkcje pozwalające dostawcom rozwiązań GPS opracowywać lepsze rozwiązania nawigacyjne.

Z całą pewnością największą uwagą cieszyły się, wystawione na zewnątrz, dwa samochody, służące do zbierania danych mapowych. Zespoły analityków geograficznych, opowiadały o swojej codziennej pracy związanej z przemierzaniem tysięcy kilometrów i analizą danych mapowych. Aby lepiej poznać sposób pozyskiwania danych, które potem są widoczne w urządzeniach nawigacyjnych, można było się wybrać na krótką wycieczkę jednym z aut. Daniel Waloszczyk z poznańskiego biura NAVTEQ-a, pokazał jak podczas jazdy samochodem nanosi się odpowiednie informacje. Można było zobaczyć także, jak kamery nagrywają wszystko co się wokół dzieje, a następnie dzięki temu istnieje możliwość weryfikacji poprawności wprowadzonych danych. Między innymi w ten sposób poszczególne zespoły sprawdzają, czy nie zostały popełnione błędy. Jest tu stosowana metoda crosscheck – gdzie jedna osoba weryfikuje pracę innej.

Nowe opcje wprowadzane w Polsce w 2008r.

  • Navteq Discover Cities – oferuje wszechstronne dane nawigacyjne, przeznaczone głównie dla ruchu pieszego (Kraków i Warszawa);
  • Informacje o drogach płatnych – umożliwia wybór odpowiedniej trasy z uwzględnieniem informacji o kosztach przejazdu;
  • Charakterystyczne obiekty w 3D – ta opcja obejmuje łatwo rozpoznawalne punkty odniesienia (Gdańsk, Kraków, Łódź, Poznań i Warszawa);
  • Modele miast w 3D – ułatwia orientację wizualną, oferując wirtualne odwzorowanie wyglądu miast (Kraków i Warszawa).
Poprzedni artykułMapaMap Clarion – nowa nawigacja na wakacje 2008
Następny artykułOdkrywaj kraj z Mio Moov 200 Polska
Niezależny ekspert w branży Internet of Things z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, organizatorem cyklu wydarzeń z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Organizator pierwszych w Polsce targów Internet of Things - IoT Poland Show. Prowadzi także działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT. Prelegent. Mentor. IoT Evangelist.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here