Trudności ze znalezieniem produktów w hipermarkecie mogą wkrótce odejść w zapomnienie. Dowodem są rozwiązania geolokalizacyjne zastosowane przez firmę Carrefour.

Reklama

W nowootwartym sklepie znajdującym się na przedmieściu Paryża zamontowano ok. 200 czujników Bluetooth LE (Low Energy), zapewniających możliwość geolokalizacji z dokładnością do 2 metrów. Zastosowano też dodatkowy system namierzania, bazujący na internecie rozsyłanym za pośrednictwem Wi-Fi, przeznaczony dla klientów, którzy nie mają telefonów z Bluetooth LE.

Mobilna aplikacja oferująca funkcję geolokalizacji, nazywa się „C-où” (gdzie to jest?) i działa na urządzeniach z systemem iOS oraz Android. Pozwala na stworzenie listy zakupów jeszcze w domu, poprzez skanowanie kodów kreskowych, po czym po przyjściu do sklepu automatycznie sczytuje sygnał z nadajników Bluetooth i wyświetla mapę z dokładną lokalizacją użytkownika. Kupujący może nawigować do dowolnego produktu ze swojej listy zakupów lub skorzystać z przygotowanej dla niego trasy stworzonej w oparciu o zestawienie produktów znajdujących się w wirtualnym koszu aplikacji. Wkrótce aplikacja będzie oferować kupony i innego rodzaju promocje oparte na lokalizacji i profilu użytkownika.

Dla robiących zakupy to wygodne rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić czas. Z punktu widzenia sprzedawcy usługa geolokalizacji jest póki co formą przyciągnięcia uwagi za pomocą nowinki technicznej, ale docelowo pozwoli na szybsze i bardziej precyzyjne dotarcie do klienta. Ponadto posłuży – w oparciu o poznanie jego preferencji zakupowych – na przygotowanie sprofilowanej oferty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here