Pierwszy raz w historii spadła sprzedaż tabletów. Według firmy badawczej Canalys, w ostatnich 3 miesiącach 2014 r. popyt na te urządzenia zmniejszył się aż o 12 proc. w stosunku do czwartego kwartału 2013 r.

Eksperci z Canalys zaznaczają, ze użytkownicy tabletów często zwlekają ze zmianą swoich „zabawek” na nowsze, nie odczuwając takiej potrzeby sięgania po nowości, jak ma to miejsce w przypadku inteligentnych telefonów. Popularność zyskują za to phablety, czyli duże smarfony, których przekątna ekranu wynosi ponad 5 cali.

Straty na rynku tabletów ponoszą wszyscy najwięksi gracze. W przypadku Apple spadek wynosi 18 proc., natomiast jego główny rywal, Samsung, zanotował straty na poziomie 24 proc. (11 mln sztuk). W przypadku urządzeń spod znaku nadgryzionego jabłka, jednym z powodów mniejszego zainteresowania było pojawienie się w sprzedaży iPhone 6 Plus, który w czwartym kwartale cieszył się popularnością, co w pewien sposób blokowało sprzedaż tabletów Apple. Chociaż wynik na poziomie 30 proc. udziału w rynku może być dla firmy zadowalający.

Trzecie miejsce zajął Amazon z 6 proc. (4 mln sztuk), natomiast Lenovo mogło poszczycić się najwyższym wynikiem w historii – 3,7 mln sprzedanych tabletów uplasowało firmę na czwartym miejscu z 5,5-procentowym udziałem. Microsoft oddał w ręce użytkowników 2 mln urządzeń, a HP – 1 mln.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here