Jak wynika z badania Parks Associates, prawie połowa amerykańskich gospodarstw domowych posiadających dostęp do szerokopasmowego internetu, korzystała w 2017 roku z głosowych asystentów. Co więcej – zaczyna to powoli stawać się normą.

Reklama

Najczęściej używanymi przez Amerykanów cyfrowymi asystentami były Amazon Alexa i Siri, a ponad 50 procent użytkowników jest usatysfkacjonowana ich funkcjonalnością.

Wzrost usług opartych o rozpoznawanie mowy, to stosunkowo świeży temat, jednak już przyciągający uwagę różnych firm opierających swoje rozwiązania o Internet of Things. I o ile póki co nie są jeszcze możliwe usługi dokonywania zakupów za pośrednictwem komend głosowych, to z pewnością jest to kwestią czasu. Póki co, rozpoznawanie mowy oferuje zupełnie nowe możliwości dla dostawców chociażby usług smart home czy connected cars. Jednak eskpansja aystentów głosowych to także problem związany z ich mnogością. Siri w telefonie, Alexa w domu i jeszcze inny asystent w samochodzie. A to dopiero początek….

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here