Xway – system lokalizacji pojazdów od Smart Elektronik

0

W zeszłym tygodniu premierę miał nowy produkt firmy Smart Elektronik – Xway – system lokalizacji pojazdów.

Reklama

Firma Smart Elektronik obecna jest na rynku GPS już od wielu lat. Znana jest z jednego z największych sklepów internetowych – ŚwiatGPS, nawigacji samochodowej Smart GPS oraz lokalizatora fotoradarów – Radar Stop. Po znakomitym przyjęciu tych produktów, przyszedł czas na kolejny, tym razem jest to system lokalizacji pojazdów i zarządzania flotą samochodową – Xway.

Xway to produkt, który jest skierowany zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw, jak i osób prywatnych. Podobnie jak inne systemy służące do lokalizacji pojazdów, pomaga w skuteczny sposób zarządzać flotą samochodową, minimalizować koszty związane z zużyciem paliwa i optymalizować procesy logistyczne.

W chwili obecnej system oferuje monitoring przebytej trasy czy podanie aktualnej pozycji. Dane te można w dowolnej chwili śledzić na ekranie komputera. Ponadto urządzenie umożliwia podłączenie dodatkowych czujników, które pozwolą na monitoring stanu paliwa, uruchamiania silnika czy otwarcia drzwi. Jak powiedzieli przedstawiciele Smart Elektronik, inżynierowie firmy są w stanie zintegrować system z innymi systemami wykorzystywanymi przez klientów, np. CRM.

Dodatkową zaletą systemu Xway, jest współpraca pomiędzy Smart Elektronik a firmą G4S, która zapewnia skuteczne, całodobowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Podczas próby włamania zostaje aktywowany alarm, a w sytuacji nieautoryzowanego uruchomienia pojazdu, G4S może podjąć interwencję.

Co zatem wyróżnia Xway od innych systemów dostępnych na rynku? Przede wszystkim fakt, iż system sprzedawany jest w wersji pudełkowej, tzn. z oprogramowaniem instalacyjnym znajdującym się na płycie CD. Aplikacja jest instalowana lokalnie na komputerze, a nie jest dostępna za pośrednictwem stron www. Ponadto wszelkie dane przechowywane są również lokalnie na komputerze użytkownika, a nie na serwerze dostawcy systemu. Na serwerze znajdują się tylko do momentu pobrania ich przez użytkownika. Kolejna innowacja, to brak opłaty abonamentowej. Klient przy zakupie płaci określoną (2999 zł netto) kwotę i ma możliwość dowolnego użytkowania systemu przez okres 3 lat. Rzeczywiście przy rozłożeniu kwoty 2999 na 36 miesięcy, otrzymujemy opłatę niższą niż średni miesięczny abonament, który waha się w granicach 99 zł. Pozostaje pytanie, czy przy zakupie dużej ilości urządzeń jest to nadal tak atrakcyjny model biznesowy?

Poprzedni artykułCarminat TomTom dla Renault
Następny artykułKierowców chroni Yanosik
Niezależny ekspert w branży Internet of Things z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, organizatorem cyklu wydarzeń z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Organizator pierwszych w Polsce targów Internet of Things - IoT Poland Show. Prowadzi także działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT. Prelegent. Mentor. IoT Evangelist.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here